Sunday, August 19, 2009

Idag har det varit en dag med mycket att gora.

runt 9 am akte jag Starla Tom & Brooke till Des Moines. Iowas huvudstad.
Der var det sa klart nagot jette amerikanskt jag inte kunde missa.

IOWA STATE FAIR

Ni vet en sadan, som man sett pa alla amerikanska filmer,
der man tevlar om vem som har storst majskolv, vackrast paprika och
sjelvklart en talangjakt!

US blir bara storre och storre i mina ogon och jag blir som vanligt overaskad.. typ.

som om allt var friterat och pa en pinne?
 
 - jag at en korv som var friterad. kallad CORN DOG
 - jag at en kaka som var friterad. kalla FRITERAD OREO
 - jag at ett apple som var doppat i karamell och notter. den var till min besvikelse inte friterad.
 
Min mamma her borta skemmer bort mig jette mycket. jag tycker det er roligt, men pa ett annat sett konstigt.
Hon kopte mig tva SPIDERMAN!! notebotes,
en jette dyr tjock troja efter att jag tappat bort min egen. nagonstans.
sen eter vi ute iallafall varannan dag. notan gar vel pa minst 100 svenska kronor varje gang.
och eftersom allt er super size. har jag svart att fa i mitt ens halva.

Jag kommer legga upp bilder snartast fran varan STATE FAIR 
ville bara skriva av mig nu ner jag har tid.


vill bara flika in att jag har borjar elska dom der chokladpuddingarna som alltid verkar finnas omkring.
jag behover minst tva per dag.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh, låter underbart! Coolt, är sjukt avundsjuk:D Längtar tills jag ska åka till USA:D SAKNAR SANNE PANNE SOLSKEN:D

2009-08-18 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0